Dinsdag, 16 mei 2017 - Reisverslag uit Fredericksburg, Verenigde Staten van linda S - WaarBenJij.nu Dinsdag, 16 mei 2017 - Reisverslag uit Fredericksburg, Verenigde Staten van linda S - WaarBenJij.nu

Dinsdag, 16 mei 2017

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg linda

17 Mei 2017 | Verenigde Staten, Fredericksburg

Op tijd op de fiets om de warmte wat voor te blijven.
Eigenlijk hebben we de hele dag de fietsroute 1 gevolgd, meestal over rustige wegen door mooie natuur met helaas weinig voorzieningen. De enige Indiër op de route kwamen we al na 20 kilometer tegen.
Het blijft hier flink op en neer gaan. Ze noemen het dan ook de rolling hills. Ze zijn zo steil dat je terug moet schakelen naar de kleinste versnellingen op het kleinste blad. Die krengen zijn soms wel rond de 20%. Gelukkig niet al te hoog maar het brengt ons wel op 800 hoogtemeters vandaag. Buiten het gewone wild mooie grote gele vlinders gezien en weer felrode kardinaalsvogeltjes. Deze zijn het symbool van Virginia.
Even van de route gegaan om bij een camping een koude cola te drinken.
Je hebt hier hele grote mobilhomes. Sommige met een auto er nog achteraan gepikt. We hebben er ook al 1 gezien die parkeerde zijn reserveautootje vanachter in de mobilhome. De meeste schuiven zodra ze op de camping staan nog uit langs de zijkanten. Dan heb je dus een grote bus met allemaal bulten op. Nu stond er 1 op die camping en die had zelfs een uitschuifbaar terras, een veranda. Maar helaas zonder schommelstoelen.
In Fredericksburg naar een hotel gezocht en gevonden. Ook deze stad leeft nu nog van de burgeroorlog.

• 17 Mei 2017 - 07:26

Ingrid:

Mooi verslag Linda, leuk om te lezen.
    Toch pittige klimmetjes, amai! 20 %, dan wil je wel naar je kleinste blad, krijg ik echt niet aangetrapt.
    Die campers die zijn enorm groot zo te lezen, ik vind het hier af en toe al een slagschip maar daar is het dus nog erger. Je zou er per ongeluk een stad mee inrijden

• 17 Mei 2017 - 14:46

Carla:

Hoi fietsers, pittige stukken zo te lezen, en danmet die warmte, amai!
    Maar met beklimming dikwijls hele mooie routes , dus dan wordt je weer beloond!
    Hier ook warm 30 Gr , morgen iets frisser 18 Gr , hier kan dat allemaal.
    Gr Carla