Zaterdag, 7 mei 2017 - Reisverslag uit Southport, Verenigde Staten van linda S - WaarBenJij.nu Zaterdag, 7 mei 2017 - Reisverslag uit Southport, Verenigde Staten van linda S - WaarBenJij.nu

Zaterdag, 7 mei 2017

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg linda

06 Mei 2017 | Verenigde Staten, Southport

Vanochtend voor de eerste keer vertrokken met de lange broek aan, ik dan toch. Eerst langs alle nachtclubs en bars, reuzenrad en achtbaan en andere hotels voor zo'n 10 kilometer. Lekker rustig op de zaterdagochtend op deze promenade. Nog even over de 17 en dan de grens over met North Carolina. Het asfalt is stukken beter. En ook geen rumble strips (vervelende antislaap lijnen langs de kant van de weg, waar je als fietser steeds over moet) meer. Dus tijd om rond te kijken. Nog steeds veel bos en afwisselende huizen. Mooie met veranda en schommelstoelen, maar ook uitgeleefde caravans. Bij de fietsenwinkel een reservestuk gekocht voor Robbie's ketting. Die meneer was ook vakantiefietser, maar steeds maar voor een week. Hij was nu een tandem aan het bouwen zodat zijn vrouw ook mee kon (?). Hij was weg van onze koga's. Na een lekkere lunch met crabcake kon de lange broek uit en weer terug naar de kust. Gestopt in Southport, waar we nog even zonder bagage zijn heen gereden. Leuk stadje en leuk om te zien dat de schommelstoelen er niet voor de sier staan.
Gisteren zag ik 2 schildpadden op een boomstam in het water. Ik dacht aan Ingrid en ik stopte, parkeerde mijn fiets en nam mijn fototoestel. De grote was ongeveer 2 pakken suiker groot met een mooi getekend donkergroen schild en keek wat rond. Misschien dacht hij erover wat hij allemaal ging doen vandaag. Of niet. De andere, iets kleinere schildpad lag lekker tegen hem aangeschurkt. Misschien dacht die: verzin jij maar wat, ik vind alles goed.
Zie je het voor je?
Goed zo, want ze waren verdwenen toen ik aankwam.

  • 07 Mei 2017 - 11:23

    Camiel:

    Toen ik dat las over die 2 schilpadden dacht ik toch terug aan een verhaaltje dat ik ooit gelezen heb, ik denk in "het boek voor de jeugd" misschien 70 jaar geleden. Er zou een wedstrijd hardlopen zijn tussen een schildpad en een haas. Die haas was zo overtuigd van zijn aanstaande overwinning dat hij eerst alle kennissen en familieleden langsging om over zijn triomf te vertellen. Het schildpad was vast aan de wedstrijd begonnen. Toen de haas dacht nu wordt het ook voor mij tijd, bleek hij net te laat te komen. Het schildpad was de meet net gepasseerd. De moraal van het verhaal kan ieder wel invullen.

    Dat die huizen makkelijk te verplaatsen zijn zou dat komen om dat ze in de VS al langer gewend zijn om de wisselend plaatsen waar werkgelegenheid is gewoon te volgen. Minder sociale hulp nodig!

    Daar moet Trump toch ook nog even naar kijken, wat te beloven?
    Dat die schommelstoelen toch gebruikt worden wil zeggen dat daar ook luie mensen zijn, of moet ik er wat anders achter zoeken.

    Ik ben een boek aan het lezen van Christine Otten "We hadden liefde, we hadden wapens". Het is een roman geinspireerd op een waar gebeurd verhaal over een negerfamilie toen de Kukluxklan nog actief was. De familie kwam uit Monrou en laat dat nu ook in North Carolina liggen. Prachtig boek. Verschrikkelijke dingen gebeurt toen. Zal wel nooit ophouden. Moeten wij ons schamen dat wij van een blank ras zijn??

  • 07 Mei 2017 - 19:47

    Carla Kindt:

    Hallo,

    Mooie verhalen, heel erg warm gehad, temperatuur gelukkig nu beter.
    En jullie fietsen wel veel kilometers per dag......
    Geniet er lekker van.

  • 07 Mei 2017 - 21:33

    Ingrid:

    Grappig die twee Zeeuwse fietsen in het verre Amerika, maar hebben jullie geen zeeuws-Vlaamse vlag mee? Je moet je wel een beetje herkenbaar maken toch?
    Fijn dat jullie een stukje ketting hebben gevonden. Altijd spannend of je fiets in orde blijft.
    Jullie route is wel afwisselend zeg, van kermis tot auto show, en wat voor auto's, leuk om te zien.
    Hier nog steeds grauw, grijs en koud weer, het warmere weer wil maar niet lukken.
    Tot morgen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Southport

linda

Actief sinds 11 April 2017
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 19983

Voorgaande reizen:

22 April 2017 - 30 November -0001

Atlantic Coast Route

Landen bezocht: