Vrijdag, 29 april 2017 - Reisverslag uit Atlantic Beach, Verenigde Staten van linda S - WaarBenJij.nu Vrijdag, 29 april 2017 - Reisverslag uit Atlantic Beach, Verenigde Staten van linda S - WaarBenJij.nu

Vrijdag, 29 april 2017

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg linda

29 April 2017 | Verenigde Staten, Atlantic Beach

Zelfs het tapijt was vochtig in de hotelkamer van de warmte, ik hoop dat ze het regelmatig behandelen tegen schimmel en dergelijke. Niet aan denken, snel op de fiets. Het zou weer een warme dag worden. Eerst 5 kilometer om van de strip van Daytona Beach te komen. We zijn elk half uur even gestopt om te drinken. Toen de bidons leeg waren bij benzinestations om een grote beker koude thee of wat dan ook. We kwamen 2 x een vakantiefietser tegen. Met de eerste (James) hadden we even een kort gesprek. Dit was zijn eerste grote tocht en had al 900 Miles achter de rug. Hij waarschuwde nog voor het gebrek aan campings, maar dat gaat gelukkig aan ons voorbij. Hij maakte nog een foto van ons en wij dan ook maar van hem. En dag, tot nooit meer ziens. Verder langs een broeiend warm gebied waar alle begroeing dood was. En weer terug naar de eilanden. Bij st. Augustine even van de route gegaan. Volgens mij is dit de oudste stad van de USA en hier ben ik meer dan 30 jaar geleden ook geweest. Toen viel het me ontzettend tegen, maar ja toen dacht ik nog dat Amerikaanse dorpen en steden net zo opgebouwd zijn als de Europese. Je gaat naar de kerk en daar rond vind je de bakker, de cafés, kortom de reuring. Een bakker kennen ze hier al helemaal niet. Wat ze hier als brood verkopen daar zou een Hollandse bakker zich diep voor schamen. Maar ze kennen hier dus ook geen kern van een dorp, stad. Alles is te uitgestrekt.
Maar goed, ook st. Augustine verdient een 2e kans. En daar ben ik blij van, vond het best leuk daar rond te wandelen. Oké een toeristenval, maar een leuke. Het was nog vroeg dus doorgefietst. Weer over een eiland. De wind wakkerde aan, in de rug en dan wordt een mens overmoedig. Je gaat zo lekker hè. En op t moment dat je wilt stoppen blijk je in een dure streek te zitten in een warm weekend. Slechte combinatie. En dan is daar weer de mac donalds. Nee, niet voor een hamburger maar voor een badkuip cola, airco en WiFi. Hotels werden pas normaal na 17 kilometer. Niet miepen, snel boeken en terug op de fiets. Het werd druk op de weg en dan zijn die vriendelijke Amerikanen niet meer zo vriendelijk, als jij de file voorbij fietst. Half op het fietspad gaan staan, dat soort grappen. Kinderachtig, koop dan ook maar een fiets. Maar goed, nu zitten we achter een plastic emmer bier en is het leed vergeten.

• 29 April 2017 - 08:08

Ingrid:

Jeetje wat je beschrijft klinkt wel heel erg warm! Goed dat je de wind in de rug hebt anders is de warmte dubbel op.
    Wel mooie foto's Linda, vooral die van James, kleurrijk manneke, diverse kleuren fietstassen en niet bijpassende kleur fiets, die zie je wel aankomen.
    Die Amerikanen zijn flauweriken zeg; het fietspad proberen te blokkeren, kom zeg!
    Koop een fiets

• 29 April 2017 - 14:30

Camiel:

Van het goede kun je ook nog te veel hebben. Heb via het internet ook even in Sint Augustine gewandeld.
    Het lijkt toch wel mooi. De toegangspoort of kerk komt wel dikwijls in beeld.
    De streek die je nu gepasseerd heeft best veel water landinwaarts, als de kaart klopt tenminste. Ik geloof dat ik dat al eens geschreven heb. De eerste keer dat ik iets schreef heb was het ineens kwijt gisteren zag ik eerst niets. Nog eens drukken en ja hoor 2x erop. Ik kreeg het niet meer weg.
    Gr. C&L