Donderdag, 12 mei 2017 - Reisverslag uit Elizabeth City, Verenigde Staten van linda S - WaarBenJij.nu Donderdag, 12 mei 2017 - Reisverslag uit Elizabeth City, Verenigde Staten van linda S - WaarBenJij.nu

Donderdag, 12 mei 2017

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg linda

12 Mei 2017 | Verenigde Staten, Elizabeth City

Vannacht wakker geworden van een stevig onweer en heftige buien. Deze ochtend was het niet opgeklaard. Het was niet de vraag of het ging regenen maar wanneer. Eerst maar eens gaan eten bij de buren en dan op weg naar Kitty Hawk. De temperatuur was prima zo rond de 18-20 graden. Aangekomen bij Kitty Hawk bleek dat we nog te vroeg waren. Het memoriaal was nog dicht. Jammer, ik had graag meer willen weten over de gebroeders Wright en het gebied. Moet je je voorstellen. 2 fietsenmakers die zo geloven in vliegen dat ze iets bouwen en daar dan ook echt de lucht mee ingaan. Dan komen je dromen toch wel uit hè. Vast door iedereen rond je als gek beschouwd maar het lukt je. Zouden ze bang geweest zijn of zo vol vertrouwen dat daar geen plaats voor was? Ik fantaseer wel verder en fiets dan ook maar verder. De eerste buitje krijgen we hier al over ons. Er zou een verschrikkelijke brug overwonnen moeten worden. Nou, die viel mee. Hij was wel 5 kilometer maar aan onze kant had hij brede vluchtstroken. Maar mocht je de outer banks willen opgaan met je fiets dan heb je een probleem want daar waren die afwezig.
En zo waren we weer op t vaste land.
Bossen, akkerbouw (veel graan hier) en moeras nog steeds, maar wel vlak.
Op de eilanden waren slaapplaatsen genoeg te vinden maar dat is hier een ander verhaal. Het is hier dun, heel dun. We zijn van de route gegaan naar Elizabeth city en morgen zal ook weer aanpassen zijn.

• 12 Mei 2017 - 08:07

Ingrid:

Je zou het vliegen maar uitgevonden hebben! Die zullen wat gebrainstormd hebben!
    Jammer dat het memorial gesloten was.
    Ik vind het ook jammer dat je afscheid hebt genomen van de Outer banks, dat lijkt me toch mooi!
    Hoeveel kilometers heb je er al op zitten?
    Hier is het weer Hollands weer! Regen!
    Maar onze tuin zegt: "dankjewel"!
    Groetjes Ingrid

• 12 Mei 2017 - 14:35

Carla:

Wat ziet het er dat mooi uit! Vast heel leuk die eilandjes, gelukkig had je er tijd voor!
    Zo te zien hebben jullie weer als een speer! Normaal gesproken , volgende week op de helft vd tocht?Hier gelukkig nu betere temperaturen
    Gr c