Maandag, 5-6-2017 - Reisverslag uit Kennebunk, Verenigde Staten van linda S - WaarBenJij.nu Maandag, 5-6-2017 - Reisverslag uit Kennebunk, Verenigde Staten van linda S - WaarBenJij.nu

Maandag, 5-6-2017

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg linda

06 Juni 2017 | Verenigde Staten, Kennebunk

Op het gemak vertrokken. We zitten nl ruim in onze tijd en vandaag doen we een korte route. Het is droog als we vertrekken maar daar is het mee gezegd. Geheel bewolkt en 13 graden en als het dan na een uur gaat miezeren is het gewoon koud.
We steken de rivier over en dat is gelijk de grens van onze laatste staat: Maine. Je hebt hier mooie landhuizen maar ook Anton Pieck huisjes. Het doet wat Engels aan, door de namen van de dorpjes maar ook door de smalle wegjes en soms net zo slecht als in Engeland. En daar is hij dan ook weer: de oceaan. De golven slaan op de rotsen, de meeuwen krijsen en je ademt zilt. Het is hier mooi dat zien we ondanks het beperkte zicht. In de dorpjes aan de kust zijn volop hotels en toeristen. Sommige in complete regenpakken, de optimisten of de dwazen in korte broek.
De route gaat terug het binnenland in maar daar is weinig accommodatie. Voor morgen voorspellen ze nog kouder weer en meer regen dus we bekijken morgenochtend wat we gaan doen. Gelukkig zal, als ze het goed hebben, overmorgen droog en warmer worden.

• 06 Juni 2017 - 10:48

Camiel:

Gisteravond, 2e pinksterdag, was er op de belg een uitzending over de Amis met hun koetsen en paarden.
    Toch weer plezierig dat je er dankzij 2 reislustige familieleden wat van af weet. Het aantal Amis groeit nog steeds volgens de plaatselijke held. Steeds meer mensen houden van het eenvoudige plattelandsleven. Hier lijkt dat niet zo. Het zal wel een golfbeweging zijn. Volgens de kaart zit er wel een verbrokkelde kust aan te komen.

Gr C&L

• 06 Juni 2017 - 17:19

Marc En Ingrid Verschueren:

Jullie minder weer, wij ook! Vandaag voor de middag veel regen en heel veel tegen-woei!
    Dan is 80 km best een eind.
    Morgen hier droog maar terug die gemene wind!
    Wat hebben jullie toch een mooie staat van dienst op de landkaart.
    Ik vind het knap van jullie, heel knap zelfs.
    Weinig accomodaties is niet leuk, zelfs wij moeten hier best lang zoeken naar een bed!
    Zitten nu in een B&B, dat is echt ons ding.
    Groetjes Ingrid