Zaterdag, 20 mei 2017 - Reisverslag uit Towson, Verenigde Staten van linda S - WaarBenJij.nu Zaterdag, 20 mei 2017 - Reisverslag uit Towson, Verenigde Staten van linda S - WaarBenJij.nu

Zaterdag, 20 mei 2017

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg linda

20 Mei 2017 | Verenigde Staten, Towson

Het stevige onweer van vannacht heeft de temperatuur lekker laten zakken. Bewolkt maar met 20 graden prima fietsweer. Over de nu nog rustige weg naar de route. Ik heb permissie al mijn versnellingen te gebruiken nu we weer reserveonderdelen hebben, dus das fijn.
De route begint met een bord historische route. Eerst dacht ik dat het over de oude huizen ging maar het zou best kunnen zijn dat het over de weg zelf ging. Bar en boos.
Langzaam naar boven en voorzichtig naar beneden is het devies.
We maken een omweg naar Baltimore. Eerst door een drugswijk. Voorzichtig schakelen want hier wil je geen breuk. Tot aan de opgeknapte binnenhaven. We dachten hier een halve dag te kunnen stukslaan maar er lopen hier zoveel zwervers rond dat we onze fietsen niet alleen durven laten. De stad uit via een achterstandswijk tot een wat normalere buurt en hier hebben we een hotel. Onderweg, bij een stoplicht, werd Robbie nog aangesproken door een automobilist over onze tocht. En hij kreeg geld aangeboden. Misschien toch eens scheren.
Wasmachine laten draaien en boodschappen doen. De route voorbereiden voor de komende dagen. Even op het gemak. Dus ja, kinderen. Weeral een rustdag.

Foto's afgelopen dagen zijn bijgewerkt.

• 21 Mei 2017 - 08:03

Ingrid:

Zien jullie er zo beroerd uit dat er al geld wordt geboden?
    Das wel heel bijzonder he. Zou daar wel eens een foto van willen.
    Wat betreft de fietspaden is het iedere dag een verrassing denk ik, ze hebben wel goede maar niet altijd
    Toch vlug ontsnapt aan het hotel van gisteren?
    De was eens door een wasmachine halen is ook fijn! Handwasjes zijn prima maar een keer door de machine is wel lekker he.
    Vandaag hier ook fietsweer! Naar buiten met die handel!

• 21 Mei 2017 - 09:12

Camiel:

Eergisteren of zo zijn jullie naar Washington DC geweest. Als ik daar over nadenk hoe veel moeilijker het zou zijn als je de taal niet kent. Nu kon je net doen of je thuis bent. Als je alleen maar Nederlands kent is de wereld een stuk kleiner. Voor Baltimore heb je geen reclame gemaakt. Het stond op mijn lijstje om te bezoeken. Ik heb het doorgestreept.
    gr C & L

• 21 Mei 2017 - 09:52

Ilse:

Denk dat Robbie een goede sponsor heeft gevonden.
    Dat is nooit niet weg natuurlijk.
    Volgens mij is dit qua fietsreparaties de heftigste tocht ooit.
    Best wel cool om na zoveel kilometers straks met een "uit volledig nieuwe onderdelen"
    bestaande fiets thuis te komen.
    Mooie foto's trouwens en ik ben jaloers op jullie avonturen.
    Helemaal geweldig.
    Zet m op !