Donderdag, 18 mei 2017 - Reisverslag uit Alexandria, Verenigde Staten van linda S - WaarBenJij.nu Donderdag, 18 mei 2017 - Reisverslag uit Alexandria, Verenigde Staten van linda S - WaarBenJij.nu

Donderdag, 18 mei 2017

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg linda

19 Mei 2017 | Verenigde Staten, Alexandria

Vandaag eens een helemaal andere dag want de fietsenmaker ging maar om 10 uur open. Eerst nog een stukje naar een hotel wat we gisteren geboekt hadden en daar mochten we zo vroeg al onze tassen al achterlaten. Op de kaart zien dingen er soms eenvoudig uit maar de afstanden zijn hier gigantisch en je moet elke keer beslissen wat kan en wat niet kan. Maar goed, veilig aangekomen bij de fietsenmaker. Een fietsenwinkel met een trap voor, nog nooit gezien. De fietsenmaker bleek een Spanjaard en had verstand van zaken. We mochten beide fietsen achterlaten en later op de dag ophalen. Naar de metro gewandeld en zo Washington doorkruist. Veel mooie dingen gezien, ook veel nette mensen, veel slanker ook. Ze lijken hier bijna normaal. Bij het Capitool moesten we van de weg want er kwam een stoet beveiliging aan. Het bleek de vice-president. Op 1 dag heb je natuurlijk nog niet alles gezien maar genoeg om een indruk te krijgen en door de uitgebreide informatie bij de visitorscenter ook nog wat opgestoken.
Ondertussen gaargestoofd terug naar de fietsenmaker. Fietsen stonden keurig gerepareerd klaar. Dus morgen weer vol goede moed op pad.
Nu luisteren we naar het onweer en hopen dat t wat verlichting brengt.
Foto's van gisteren en vandaag komen hoop ik morgen.
Morgen fietsen we door Washington.

Pa: de schrijver van je boek heeft wel gelijk denk ik. Maar dat was toen. Nu valt het op dat alle kleine middenstand zeker niet Amerikaans zijn.

• 19 Mei 2017 - 07:20

Ingrid:

Ondanks de fietspech toch een mooie en zelfs leerzame dag gehad.
    Pakken ze niet meer af.
    Fijn dat de fietsen goed nagekeken en gerepareerd zijn, geeft weer een gerust gevoel.
    Dat zijn zo van de dingen die je niet in de hand hebt. Hopelijk gaat het nu probleemloos verder.
    Wat het weer betreft; beetje zon is leuk maar te warm is zo afmattend, dan is de dag zwaar, zeg maar heel zwaar.
    Onweer brengt vaak ander en koeler weer.
    De markeringen op de kaart zijn al een mooie slinger, jeetje wat een afstand!
    Trapze ! Ingrid

• 19 Mei 2017 - 18:47

Carla Kindt:

Hallo,

Alsnog proficiat met je verjaardag.
    Jullie hebben weer een mooie week achter de rug, jammer van Robbie zijn fiets.
    Maar zo te horen is het ook weer goed gekomen.
    Jullie zijn wel al erg ver he.

Groeten uit Lamswaarde, hier regent het weer...........