Zondag,21 mei 2017 - Reisverslag uit Marietta, Verenigde Staten van linda S - WaarBenJij.nu Zondag,21 mei 2017 - Reisverslag uit Marietta, Verenigde Staten van linda S - WaarBenJij.nu

Zondag,21 mei 2017

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg linda

22 Mei 2017 | Verenigde Staten, Marietta

Vandaag was het een bewolkte, maar droge dag, net tegen de 20 graden aan.
Ideaal fietsweer dus.
De huizen werden steeds mooier maar de wegen steeds wisselvalliger. Of gewoon goed of echt slecht met veel gaten. Opletten dus.
Mooi rustig langs een meer met langere afdalingen en beklimmingen. Tijden de lunch nog even kunnen Skypen met de kinderen en oma's. Altijd leuk. 1 kilometer daarna de grens over met Pennsylvania. Bij elke nieuwe staat is het afwachten hoe de wegen zijn maar de eerste indruk is zeker goed. Wel ligt er gelijk mest op de weg. Wat vreemd. Klikklak klikklak. We hoorden paarden achter ons. Amish. We zagen ze lopen door de weiden met hun bijzondere kleding. De koetsjes gingen niet zo hard naar beneden dan wij op onze fietsen maar in de beklimming moesten we onze meerdere herkennen. We stopten even, goed aan de kant om ze te laten passeren. En we kregen een opgestoken duim. Hoe leuk is dat.
Alle Amish in de koetsjes die we tegenkwamen zwaaiden vriendelijk terug.
We zijn natuurlijk een soort bondgenoten tegen de elektriciteit.
Net toen we dachten dat de heuvels wat vriendelijker werden moesten we onze woorden terugnemen. Amai. Beklimmingen in het kleinste verzet, zwalkend over de weg met 4 kilometer per uur naar boven. Dan heb je toch geluk hè dat het niet zo warm is. Minder geluk had de Corvetteclub. Die dachten met zijn allen een tour te gaan rijden kom je achter een paar stomme fietsers waar je met al dat bochtenwerk niet voorbij kunt. Het was een zware dag maar een bijzonder mooie.

• 22 Mei 2017 - 07:35

Ingrid:

Klinkt heftig die beklimming, knap werk dat jullie dat toch weer doen!
    Met een snelheid van 4 km is het zwalken over de weg. Stilvallen is geen optie he.
    De uitzichten zullen mooi zijn.
    Fijn dat de wegen weer een beetje beter zijn, fietsen op slechte wegen is vermoeiend.
    Wij hebben vandaag nog een fietstochtje, het is hier heel mooi weer.
    De kilometers komen zo wel in onze benen.
    Hebben de fietsen het gisteren goed gehouden? Geen pech?
    Tot morgen
    Ingrid

• 22 Mei 2017 - 16:38

Camiel:

Hoe mooier de huizen hoe slechter de weg. Daar moet je niet voor naar Amerika dat fenomeen kun je in Vlaanderen ook op verschillende plaatsen bewonderen.

Toch Wikipedia weer moeten raadplegen voor "Amish" In de loop van de geschiedenis zijn er heel wat groepen met bijzondere filosofien in Amerika neergestreken. Staat natuurlijk ook in mijn geschiedenisboekje.
    De meesten werden met open armen ontvangen. Zelfs groepen criminelen zijn er blijkbaar gedumpt.
    Als Amerka ook vol is waar moeten we dan met onze overschotten blijven?
    Een geruststelling ik hoef het niet op te lossen.
    HET ZAL MIJN TIJD WEL DUREN.
    gr C&L