Woensdag 17 mei 2017 - Reisverslag uit Alexandria, Verenigde Staten van linda S - WaarBenJij.nu Woensdag 17 mei 2017 - Reisverslag uit Alexandria, Verenigde Staten van linda S - WaarBenJij.nu

Woensdag 17 mei 2017

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg linda

18 Mei 2017 | Verenigde Staten, Alexandria

Eerst even hard denken hoe het vanochtend was. In ieder geval geslapen als een blok beton. Klimmen in de warmte is vermoeiend.
Gisterenavond een route op de Garmin gezet om terug op de track te komen. De driebaansweg voor onze neus is veel te druk. De route was aardig gelukt, binnen 5 minuten waren we in t zweet gefietst. Maar rustig en mooi. Terug op de track kwamen we een winkeltje tegen en de juffrouw heeft een lekker vers broodje voor ons gemaakt voor onderweg, nog wat koude limonade en weer door.
We naderden Washington en dat was te merken. We moesten weer aan de drukke wegen geloven. Gelukkig was er een voetpad/ fietspad naast. Het werd warmer en warmer. Op een gegeven moment moesten we van de drukke weg af. Lekker in de schaduw naar beneden. 'S ochtends denk je nog bij dalen....ieeeuw, spannend. 'S middags is het meer van....alsjeblieft niet te diep dalen want dat eind moet ik straks weer naar boven klimmen. Beneden aangekomen. Geen Robbie.
Een tijd gewacht. Geen Robbie. Terug de berg op om te zoeken?
En daar had je hem. Spaak afgebroken. Spaak terechtgekomen in ketting en tandwielen. Oei.
Robbie heeft een noodreparatie uitgevoerd en ik heb wat foto's kunnen maken met mijn gsm van dit toeristische dorpje, dus jullie zijn er goed mee.
En dan voorzichtig verder. Bij het eerste hotel gestopt, vol. Wel mocht ik hun internet gebruiken om een ander hotel te boeken. Van de route maar eigenlijk een doorsteek dus op t gemak ernaar toe. We hadden geluk want ze waren aan de weg aan t werken dus we hadden een hele baan voor onszelf. Voorzichtig fietsen om putten te vermijden want er komt al slag op zijn wiel.
Voor morgen hebben we een fietsenmaker opgezocht en een hotel daarbij in de buurt besproken. Wij gaan dan met openbaar vervoer Washington bekijken en op hoop van zegen is de fiets 's avonds gerepareerd.
Voor deze vakantie zijn er trouwens nieuwe wielen en banden, ketting en tandwielen opgelegd. Dus stomme pech.

• 18 Mei 2017 - 08:21

Ingrid:

Oeps. Wat een pech! Das niet handig. Heb je wel onverwacht een vrije dag.
    Fietsenmaker een beetje in de buurt? Hopelijk snel gerepareerd. Balen zeg.
    En uh foto's?
    Afdaling is leuk maar wat je zegt, je moet er daarna weer terug op klimmen.
    Hier is het mooie weer weer even voorbij, het was ook ineens zomaar een kleine 30 graden.
    Zijn we ook weer niet gewend.
    Het is nu wat afgekoeld, ook lekker maar ja dan weer regen.
    Tot morgen en succes met de reparatie en veel plezier in Washington

• 18 Mei 2017 - 13:26

Jacqueline:

Hoi,
    Die pech met de fiets is wel vervelend zeg. Denk je goed voorbereidt vertrokken te zijn en dan dan nog pech. Ja, een fietsvakantie zit vol verassingen. Helaas ook minder leuke maar gelukkig is Robbie een handige Harry en heeft het kunnen fiksen. Wel super leuk om in Washington te fietsen. Niet te geloven toch!
    Hopelijk is Robbie zijn fiets vlug in orde.
    Gr.

• 18 Mei 2017 - 15:49

Camiel:

Toen je vertelde dat jullie in Amerika gingen fietsen dacht ik echt wegen van minstens 100 km kaasrecht en alleen plaats voor luxe sleeen. Als ik nu op de kaart kijk en die mooie kustlijn zie plus de verhalen erbij blijkt de keus helemaal niet verkeerd. Er komen zelfs fietspaden voor. Dus zal er ook wel een goede fietsenmaker zijn. Veel materiaal pech heb je geloof ik nog niet gehad, maar als het er dan is vergeet je de tijd dat het goedging en baal je. Vroeger kenden wij dat woord niet. Ondertussen heb ik een boekje "De Amerikaanse geschiedenis in een notendop" van Jan van Oudheusden. In het begin lees ik al iets bijzonders. Hij schrijft, De fysieke omgeving bleek een voedingsbodem voor typisch Amerikaanse eigenschappen als, ondernemingszin, zelfvertrouwen, doorzettingsvermogen, mobiliteit en individualisme. Mede doordat een ouderwetse elite van adel en kerk ontbrak, ontwikkelde zich een maatschappij met uitgesproken egalitair ( even opzoeken wat dat betekent) karakter. Een belangrijke getuigenis hiervan levert een Franse kolonist, St. John de Crevecoeur. Hier worden mensen van alle natien samengesmolten tot een nieuw mensenras.
    Als je bij de fietsenmaker moet wachten kun je daar allemaal eens over nadenken. Als je terugbent kunnen wij nog eens over dat ras praten.

Gr C&L