Woensdag, 11 mei 2017 - Reisverslag uit Nags Head, Verenigde Staten van linda S - WaarBenJij.nu Woensdag, 11 mei 2017 - Reisverslag uit Nags Head, Verenigde Staten van linda S - WaarBenJij.nu

Woensdag, 11 mei 2017

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg linda

11 Mei 2017 | Verenigde Staten, Nags Head

Omdat we gisteren zo vroeg bij de boot waren hadden de meeste passagiers wel kennis komen maken voor of tijdens de boottocht. Die duurde meer dan 2 uur maar er was niet meer dan koffie of cola te krijgen. Ocracoke was vroeger een pirateneiland en dat geromantiseerde ideaalbeeld wordt hier goed doorgevoerd. Lekker geslapen in onze oude hotel met historie, weer eens wat anders.
'S ochtends vroeg op weg om de volgende Ferry te halen van half 9. Dit eiland is op sommige plaatsen zo smal. Dan zie je rechts een duin, een lage duin waar je overheen kunt kijken en je ziet de oceaan. Je kijkt naar links en je ziet de oceaan. Een mens voelt zich dan nietig.
Het volgende eiland promoot zijn indianenverleden. Veel eilanders die wat proberen bij te verdienen met kunstgalerijen, en div. kleine winkeltjes. En zo verder via bruggen de eilanden af. Soms even een toeristengebied met vooral laagbouw. Dan weer hele stroken natuur. In een visitorscentrum van een statepark gestopt. Dikwijls zijn dat net kleine museumpjes. Ook hier was van alles te zien en de mevrouw achter de balie was enthousiast. Maar nee we konden beter niet de volgende afslag naar een ander eiland nemen want daar waren zwarte beren en alligators. Geen succes op de fiets.
Deze dag zijn we verschillende keren voorbij gestoken door toeterende en zwaaiende automobilisten en motorrijders. Dit bleken dan mensen van de boot te zijn waar we mee hadden gekletst. Leuk hoor.
De track dus maar gewoon veilig gevolgd en nu zijn we aangeland in Nags Head.

• 11 Mei 2017 - 07:45

Ingrid:

Dat lijkt me nou zo geweldig om daar van eiland naar eiland te fietsen.
    Heel apart. Jullie zullen wel aandacht krijgen, het zal niet iedere dag gebeuren dat daar Zeeuwen fietsen

• 11 Mei 2017 - 11:01

Camiel:

Ik kan mij niet voorstellen dat er nog mooiere stukken zijn om daar te fietsen. Om er zo op de kaart naar te kijken is het prachtig. Amerika valt mij mee tot nu toe.

Gisteren heb ik in je verhaal iets gelezen wat mij van jullie tegenvalt.
    Het is bekend geworden dat een voornaam bureau, daar is zelfs de juffrouw van de retirade "HOGER OPGELEID", heeft uitgezocht dat binnen niet al te lange tijd de mensheid is aangewezen op het eten van insecten. Doen wij dat niet dan is de mensheid reddeloos verloren.

Op nummer 1 van de meest voedzame insecten prijkt DE KAKKERLAK. Er is uitgezocht dat de productie
    van kakerlakken van 1 toilet van een gezin van 4 personen goed is voor de dagelijkse kost van 100 gezinnen. Dus omarm DE KAKKERLAK.
    Voor mij is dat niet meer van toepassing maar voor jullie is het van LEVENSBELANG.

• 11 Mei 2017 - 20:45

Jan :

Knap hoor, toch al een heel groot stuk van Amerika op de fiets verkend!
    Na zo'n tocht is even naar Nijmegen maar tikken.