Maandag, 9 mei 2017 - Reisverslag uit Bogue, Verenigde Staten van linda S - WaarBenJij.nu Maandag, 9 mei 2017 - Reisverslag uit Bogue, Verenigde Staten van linda S - WaarBenJij.nu

Maandag, 9 mei 2017

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg linda

08 Mei 2017 | Verenigde Staten, Bogue

Zalig geslapen hier aan de zee. In alle vroegte weg op zoek naar een ontbijt. Op het gemak het eiland af richting jacksonville, daar was het even druk maar weer verder over rustige wegen. We moeten nu keuze maken: verder het binnenland in of over de Outer banks. Dit is een eilandengroep voor de kust verbonden met bruggen en ferry's. Met mooi weer is het leuk, met slecht weer kunnen delen overstromen. Ze voorspellen goed weer dus we nemen de afslag naar de eilanden. Deze route is ongeveer een dag langer fietsen maar die ruimte hebben we ondertussen. Nu maar hopen op geen tegenwind want dan "genieten" we wel heel lang. Na Jacksonville vooral boerenland met paardenlanderijen en akkers die ze nog maar net aan het zaaien zijn. En veel dode schildpadden op de weg. Nu een slaapplaats gevonden in Newport, weeral een motel dat overgenomen is door Indiërs.

• 09 Mei 2017 - 08:12

Ingrid:

Jeetje, die,eilandengroep, dat ziet er op de kaart mooi uit, das vast heel erg gaaf om die route te fietsen. Ben nu al nieuwsgierig naar je verhaal.
    Die dode schildpadjes is wel heel erg zielig!
    Valt het mee om een slaapplaats te vinden?
    Succes met de mooie Eilandenroute met hopelijk niet te veel woei!

• 09 Mei 2017 - 08:47

Camiel:

Die kust waar je vandaag fietst ziet er echt spectaculair uit. Liggen daar ook dijken of is dat allemaal natuurlijk. Volgens de regel laat GODS water maar over GODS akker lopen.
    Hier was het zaterdag weer eens een redelijke temperatuur. Wel flink wind.
    Lagen ze daar wakker van de verkiezingen in Frankrijk?
    Trump en Le Pen hebben toch een klein beetje soortgelijke ideen, of niet?