Zondag,8 mei 2017 - Reisverslag uit Surf City, Verenigde Staten van linda S - WaarBenJij.nu Zondag,8 mei 2017 - Reisverslag uit Surf City, Verenigde Staten van linda S - WaarBenJij.nu

Zondag,8 mei 2017

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg linda

07 Mei 2017 | Verenigde Staten, Surf City

Lekker geslapen in ons mooie hotel. Wat maakt het veel uit. Dit was toevallig luxe maar vooral erg proper. De laatste 2 waren bagger en dan slaap je minder. Hier krijgen we van de Russische receptioniste nog muffins en sinaasappels mee (met dank aan ons Russische visum in ons paspoort).
Eerst naar de Ferry, boottocht van half uur, drie kwartier. Geen erwtensoep, geen koffie toch leuk. De overkant zag er weer anders uit. Uitgestrekt duinengebied, zo'n beetje als westerschouwen. Geen hoogbouw hier maar houten huizen in pastelkleuren van 2 verdiepingen met grote veranda's. Verder over een spiksplinternieuw vrijblijvend fietspad van zo'n 2 meter breed. Langzaam kwamen we bij Wilmington. Eerst langs de industriële haven, verder naar de oude stad met mooie goed gerestaureerde huizen. Door naar de buitenwijken met nog mooiere huizen in lanen waar de kruinen van de bomen elkaar raken boven de weg. Heerlijk rustig. De stad uit langs de commerciële zone, nog even langs de minder bedeelden en we zijn 20 kilometer verder. De wegen zijn goed en rustig, de wind niet altijd onze vriend. Bij het laatste tankstation werden we gewaarschuwd. Er was blijkbaar een golftoernooi en alle hotels in de wijde omtrek bezet. Oei.
Verder maar. Bij Surf city onze eerste kans op een kamer en die was vrij.
En nu zit ik in een van de vele schommelstoelen zalig in het zonnetje het verslag te schrijven. Het leven van een vakantiefietser valt soms reuze mee.

• 08 Mei 2017 - 07:14

Ingrid:

Wat je schrijft over het zitten genieten na aankomst in een hotel dat is toch een bijzonder gevoel he.

• 08 Mei 2017 - 07:16

Ingrid:

Nog wat vergeten:
    40.000 km, daar mag/moet je heel trots op zijn.
    Das idd de wereld rond, knap!

• 08 Mei 2017 - 14:36

Jacqueline:

Na gedane arbeid is het goed rusten. Ik zie het helemaal voor me. Hoeveel km hebben jullie inmiddels gefietst?
    Hier nog steeds koud. Alleen zaterdag heerlijk weer.