Zaterdag, 30 april 2017 - Reisverslag uit Folkston, Verenigde Staten van linda S - WaarBenJij.nu Zaterdag, 30 april 2017 - Reisverslag uit Folkston, Verenigde Staten van linda S - WaarBenJij.nu

Zaterdag, 30 april 2017

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg linda

30 April 2017 | Verenigde Staten, Folkston

Je hebt vieze hotels en nog viezere hotels. Dit behoorde tot de laatste categorie. Maar evengoed helemaal volgeboekt en in de verre omtrek geen bed meer vrij. Dus maar content zijn.
Gisteren hadden we een recorddag gehad. 141 kilometer in bijna 9 uur. En dat voel je. Dat voel je overal. Ik wist al dat ik daar last van zou gaan krijgen en ook van de hitte. Record gebroken van 100 jaar. Jippie. Eerst met de pont mee. Helaas vertrok die net voor onze neus. Altijd leuk zo'n boottochtje (ook hier geen erwtensoep trouwens) en daarna van de kust weg het binnenland in. 2 koeltorens, slikken en schorren, je waande je bij Doel. Met een redelijke snelheid reed ik over een bout die tegen mijn been sloeg. Eerste keer en hopelijk laatste keer van deze reis het verbandsetje van onder mijn zadel gehaald. Deed geen pijn hoor en mijn tetanusprik is nog geldig. Het gebied veranderde weer. Naaldbossen met huizen, landhuizen met mooie oude eiken voor. Schommelstoelen op de veranda en het plaatje was compleet. Het werd ook heuvelig, normaal vind ik dat leuk maar mijn temperatuurmeter gaf ondertussen 45,9 graden aan en dan is het al minder leuk. Maar snel op tijd gezet, sommige dingen kun je beter niet weten. Benzinepompen en andere gelegenheden werden schaarser dus we waren blij dat we in Folkston waren. We hebben trouwens Florida achter ons gelaten en zijn nu in Georgia. Bij het eerste beste motel een kamer gecharterd en maar al eens gekeken naar de route voor morgen. Besloten zelf route te maken, morgen slapen we in Jesup. Foto van ons gisteren door James genomen op jamesandhis.bike.
Holy cow betekent letterlijk heilige koe, misschien verzonnen door een Indiër, ik weet t niet.

  • 30 April 2017 - 07:42

    Ingrid:

    Jeetje jongens, hebben jullie haast of zo? 141 km!!! Das veel hoor!
    En die hitte! Dat is afzien, puur afzien, is ook echt mijn ding niet Linda, zit in de familie.
    Ook ik kom dan niet vooruit!
    Wel leuk dat de omgeving zo snel veranderd, veel te bekijken dus.
    Oppassen met wondjes he! Kun je niet gebruiken.
    Wij kunnen hier ook weer lekker fietsen, het weer is nu prima, afijn, gisteren en vandaag dan, morgen gewoon weer Hollands weer! Regen.
    Daarom gisteren en ook vandaag weer op de fiets.
    Tot morgen!

  • 30 April 2017 - 08:50

    Camiel:

    Gisteren heeft de televisie het vooral gehad over de eerste 100 dagen van TRUMP. Tussendoor hoorde ik wel dat er misschien een warmterecord gevestigd zou worden. Kun je beter niet bij zijn, het is ook nooit goed. Het is daar allemaal verschrikkelijk groot zo lees ik dat GEORGIA 3 keer zo groot is als Nederland. Na de luxe van de badplaatsen nu meer een gebied waar gewerkt wordt. Vandaag wordt het hier ook mooi weer.
    Fiets lekker.
    Gr. C&L

  • 30 April 2017 - 09:22

    Jacqueline:

    Hoi,
    Jullie uithoudingsvermogen is al behoorlijk op de proef gesteld en je bent nog maar pas vertrokken. Die warmte is toch ook niet normaal maar jullie slaan je er goed doorheen. En 140 km fietsen? Zeker windkracht 7 in de rug

  • 30 April 2017 - 15:32

    Carla:

    45 Gr niet te doen , ik kan best wat hebben ,maar dat is toch echt teveel, hopelijk snel wat koeler. Fietsen naar het koele noorden ....
    Gr Carla

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Folkston

linda

Actief sinds 11 April 2017
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 19946

Voorgaande reizen:

22 April 2017 - 30 November -0001

Atlantic Coast Route

Landen bezocht: