Donderdag, 27 april 2017 - Reisverslag uit Daytona Beach, Verenigde Staten van linda S - WaarBenJij.nu Donderdag, 27 april 2017 - Reisverslag uit Daytona Beach, Verenigde Staten van linda S - WaarBenJij.nu

Donderdag, 27 april 2017

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg linda

27 April 2017 | Verenigde Staten, Daytona Beach

Vanochtend al om half 7 op de fiets, want de lieve mevrouw zorgde niet voor een ontbijt. Geen probleem want we zaten nog steeds op de 1 en binnen 5 kilometer zaten we achter onze eieren. Holy cow zei de serveerster wel 3 maal toen ze ons op de fiets zag aankomen. De 1 zijn we blijven volgen voor de volgende 70 kilometer en dat was geen straf. Eerst nog wat druk door de vele winkels, later lekker rustig met zelfs ruimte voor boerderijen. De koeien staan hier onder de palmbomen. Niet onbelangrijk voor vandaag:we hadden een ferme wind in de rug, lekker hoor. Nog een stuk over de schiereilanden en daar op het gemak naar dolfijnen staan kijken in Indian rivier. Omdat we zo lekker op tijd waren van de route gegaan naar Daytona Beach, snel een hotel geboekt via booking.com. Door de gunstige wind hadden we om half 2 100 kilometer afgelegd. Helaas konden we nog niet op de kamer dus maar een handdoek gescoord en ons verkleed in de wc. Na een verkoelende duik in het zwembad nu opdrogen en verslag schrijven. Een mens kan het minder treffen.
Iemand vroeg of we langs cape canaveral gingen, maar nee. Hier zijn we al geweest en het was bijzonder indrukwekkend maar wat me ook vooral herinner is dat ik daar meer krokodillen heb gezien dan in de everglades. En zo'n handtasje in wording is op de fiets toch een andere beleving dan vanuit een auto.

  • 28 April 2017 - 07:51

    Ingrid:

    Hoi
    Wat een mooie dag was dat. Windje in de rug en zo te zien met zon!
    Stevig ontbijt achter de kiezen en gunstige wind zijn de recepten voor een gunstige dag.
    Flink aantal kilometers afgelegd.
    Geen foto van de dolfijnen? Gaaf om die te zien!
    Enjoy,

  • 28 April 2017 - 08:24

    Jacqueline:

    Dat is leuk daar. Lekker mee wind fietsen en dan nog dolfijnen kijken dat is ook wel gaaf zeg. Wij genieten thuis mee hoor.

  • 28 April 2017 - 14:37

    Camiel:

    Dat het ongelijk verdeeld is in de wereld wist ik al lang. Zitten wij in onze overjas naar de koning en zijn familie te kijken (Wat een dwaze voorstelling is het toch eigenlijk). Ik moet wel voorzichtig zijn met wat ik denk en zeg want 70 procent van mijn landgenoten vinden het prima. Ter wijl wij in huis zitten te verkleumen fietsen jullie met de wind in de rug en een lekkere temperatuur langs alle mogelijke lustoorden. Heb ik nog opgezocht wat HOLLY COVY mag beteken. Ik ben niet verder gekomen dan heilig. Ook dat lijkt mij wat overdreven. Maar ja als je niet beter weet! Als ik inzoom op de kaart dan vallen mij 2 dingen op.1 Die koeien hebben weinig plek om buiten te lopen. 2 Van de honger hoef je niet om te komen, bestek staat er genoeg op de kaart. Is 1 een verkeersweg of een route. Zal we een verkeersweg zijn. Van fietsroutes hebben ze daar vast nog niet gehoord.

    HOLLY COVY
    C&L

  • 28 April 2017 - 14:38

    Camiel:

    Dat het ongelijk verdeeld is in de wereld wist ik al lang. Zitten wij in onze overjas naar de koning en zijn familie te kijken (Wat een dwaze voorstelling is het toch eigenlijk). Ik moet wel voorzichtig zijn met wat ik denk en zeg want 70 procent van mijn landgenoten vinden het prima. Ter wijl wij in huis zitten te verkleumen fietsen jullie met de wind in de rug en een lekkere temperatuur langs alle mogelijke lustoorden. Heb ik nog opgezocht wat HOLLY COVY mag beteken. Ik ben niet verder gekomen dan heilig. Ook dat lijkt mij wat overdreven. Maar ja als je niet beter weet! Als ik inzoom op de kaart dan vallen mij 2 dingen op.1 Die koeien hebben weinig plek om buiten te lopen. 2 Van de honger hoef je niet om te komen, bestek staat er genoeg op de kaart. Is 1 een verkeersweg of een route. Zal we een verkeersweg zijn. Van fietsroutes hebben ze daar vast nog niet gehoord.

    HOLLY COVY
    C&L

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Daytona Beach

linda

Actief sinds 11 April 2017
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 19929

Voorgaande reizen:

22 April 2017 - 30 November -0001

Atlantic Coast Route

Landen bezocht: